5 źródeł wysokiego poziomu energii i motywacji

5 źródeł wysokiego poziomu energii i motywacji [Marcin Rzucidło]

Zmęczenie jest największym wrogiem sprzedawcy – Brian Tracy

Zmęczenie jest największym wrogiem każdego – Marcin Rzucidło 🙂

Budzisz się rano i co?

Jak ocenił(a)byś poziom swojej motywacji i energii, by wyskoczyć z łóżka i podbić dzień?

Na skali 0 do 10, gdzie 0 to „nie ma Cię”, a 10 to „rozsadza Cię”.

I jasne jest, że w większości przypadków, każdy z nas musi się rano rozkręcić. Pytanie tylko z jakiego poziomu będziemy się rozkręcać. Czy z poziomu „1”, czy z poziomu „5”?

A skoro mówimy o „5”, mam dla Ciebie 5 źródeł wysokiego poziomu energii i motywacji, które – jeśli pielęgnowane – dadzą Ci solidne rezerwy motywacji i energii, wyższy punkt startu w dzień i o wiele lepsze przyśpieszenie.

Oto one:

1. Sen

Sam wiesz, ile czasu na dobę powinieneś spać. Jeśli budzisz się sam (bez budzika, i nie jest to związane ze stresem, który Cię zjada) to jest czas, którego potrzebujesz.

Co ciekawe, z czasem, gdy zainwestujesz w konsekwentne zapewnienie sobie wystarczającego ilości snu, te wymagania skrócą się (w moim przypadku o 1 godzinę; jestem po prostu generalnie bardziej wypoczęty).

Jeśli musisz wstać o określonej porze rano, pomyśl o wcześniejszym pójściu do łóżka. Albo przynajmniej nadrabiaj w weekend.

2. Tlen

Oddychaj. Oddychaj powoli. Oddychaj głęboko. Tlen to paliwo dla Twoich komórek. Rób przerwy w ciągu dnia. Otwórz okno. Oddychaj.

Sprawdź, ile powietrza jest w stanie zmieścić się w Twoich płucach. Jestem przekonany, że będziesz zaskoczony ich pojemnością 🙂 Wykorzystują ją maksymalnie. Jak najczęściej.

3. Woda

Wolisz świeże, czy suszone owoce? A Ty, jesteś świeżym, czy suszonym owocem?

W dwóch trzecich składasz się z wody i jeśli ją odparujesz lub odcedzisz, zsyropiejesz [sic!]. Będziesz gęsty, powolny i trudny do strawienia.

Pij minimum 2 litry wody dziennie.

4. Jedzenie

Odpowiednie jedzenie. Lekkie i pożywne. Dopasowane do diety, pory dnia i tego, co masz do zrobienia.

Sam nie odmawiam sobie mniejszych lub większych przyjemności kulinarnych, ponieważ mimo wszystko dodają życiu smaku. Pilnuję jednak proporcji i czasu, kiedy jest na to miejsce.

5. Ruch

W przyrodzie, wszystko, co generuje energię, porusza się. Wyciągnij z tego wnioski. Nie wygenerujesz energii i motywacji leżąc, czy siedząc. Wstawaj, chodź, biegaj, graj, rozciągaj się. Im więcej, tym lepiej.

Nie potrzebujesz planować półtorej godziny biegania, czy siłowni, wystarczy, że teraz – jeśli siedzisz – wstaniesz i przez 3 minuty porozciągasz się. I powtórzysz to kilka razy dziennie. No, dalej. Zrób to! Tak teraz! 🙂

Twój mini-Coaching:

  • Na którym z powyższych źródeł energii i motywacji chcesz się skupić w ciągu następnych 7 dni?
  • Jakie 3 konkretne rzeczy będziesz konsekwentnie robił przez te 7 dni, tak, aby stały się Twoim nowym, dobrym nawykiem?

A jeżeli interesuje Cię nie 5 a 7 źródeł codziennej pozytywnej energii, sięgnij po moją książkę: Energize Yourself: 7 Sources Of Your Everyday Positive Power. Znajdziesz ją tutaj oraz na Amazon.com

Wszystkiego, co dobre 🙂

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie otwarte (8-9 stycznia, Warszawa) lub szkolenie zamknięte (dla Twojej firmy). Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków poniżej. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i rozwiązań. Dziękuję 🙂