Cztery klucze do zagadki efektywnej i skutecznej sprzedaży

Czym jest zagadka sprzedaży?

Zagadka sprzedaży zaklęta jest w pytaniu: Jak sprzedawać lepiej, więcej, efektywniej?

Każdy sprzedawca zapewne zadaje sobie to pytanie setki, jeśli nie tysiące razy, poszukując na nie odpowiedzi tak, jak średniowieczni rycerze (lub Indiana Jones) poszukiwali Świętego Graala.

Tyle, że o ile Święty Graal nie istnieje, zagadka sprzedaży może zostać rozwiązana.

Tyle, że trzeba mieć do niej klucz. A w zasadzie cztery.

Jakie są cztery klucze do zagadki sprzedaży?

Kiedy w trakcie moich warsztatów i wystąpień sprzedażowych zadaję pytanie, dlaczego nie sprzedajemy tyle, ile byśmy chcieli, pojawiają się dwa rodzaje powodów.

Pierwsze, to czynniki zewnętrzne: rynek, ekonomia, konkurencja. Nawet jeśli masz na nie wpływ, jest on pośredni i znikomy.

Drugie – te (naj)ważniejsze, to czynnik wewnętrzne, czyli własna firma (na którą masz już większy wpływ) oraz – przede wszystkim – Ty sam(a), na kogo masz już wpływ stuprocentowy.

I tu właśnie dochodzimy do sedna zagadki sprzedaży i kluczy z nią związanych. Ponieważ klucze te są bezpośrednio związane z Tobą. Im lepiej je użyjesz, tyle lepiej będziesz sprzedawać.

Oto cztery klucze do zagadki sprzedaży:

  1. Twoje nastawienie – to, co myślisz o sobie, sprzedaży i klientach. To wszystko, co uważasz za prawdziwe. Wszystko to, co siedzi w Twojej głowie i pomaga Ci, lub Cię hamuje.
  2. Twoja wizja – to, co i dlaczego chcesz osiągnąć w sprzedaży. To cele, które sobie wyznaczasz i motywacja, która nakręca Cię do ich realizacji.
  3. Twoje nawyki – to, co robisz, gdy sprzedajesz. To Twoje zachowania, których rezultatem ma być sprzedaż. W końcu…
  4. Twoje umiejętności – to, jak dobrze robisz, to co robisz. To poziom Twoich kompetencji sprzedażowych. Jak dobrze radzisz sobie z wieloma miękkimi kompetencjami, które w sprzedawaniu są niezbędne.

W jaki sposób te klucze są uniwersalne?

Co ciekawe, klucze te są uniwersalne. Twoje nastawienie, wizja, nawyki i umiejętności tak samo pomagają Ci lepiej pracować z klientem, jak i lepiej organizować swój czas, budować relacje z ludźmi czy zarządzać zespołem.

Wszystkiego, co dobre 🙂

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie otwarte (8-9 stycznia, Warszawa) lub szkolenie zamknięte (dla Twojej firmy). Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten post, podziel się nim używając przycisków obok. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i rozwiązań. Dziękuję 🙂