„Czy może Pan teraz rozmawiać?” Pytać, czy nie pytać?

"Czy może Pan teraz rozmawiać?" Pytać, czy nie pytać? Marcin Rzucidło / Rozwiązania Skutecznej Sprzedaży

„Czy może Pan teraz rozmawiać?”

To pytanie jest często zadawane przez osoby, które kontaktują się z klientem przez telefon.

Z jednej strony ma to być oznaka kultury osobistej. Z drugiej, chodzi o to, aby mieć przyzwolenie na przedstawienie klientowi swojej propozycji.

Jednak, statystycznie rzecz ujmując, większość klientów odpowiada, że nie ma czasu na rozmowę, przez to tracisz możliwość rozmowy i sprzedaży.

Dodatkowo, często tracisz wręcz możliwość kontaktu, ponieważ klient już wie, że telefonu z tego numer nie należy odbierać.

A jak to wygląda z drugiej strony?

„Czy może Pan teraz rozmawiać?”

Gdyby klient nie mógł teraz rozmawiać nie odebrałby telefonu.

Pomyśl, jak Ty zachowujesz się w sytuacji, gdy ktoś do Ciebie dzwoni.

Jeśli naprawdę nie możesz rozmawiać, nie odbierzesz.

Jeśli odbierasz, z jakiegoś powodu uznajesz, że ta rozmowa – nawet z nieznanego Ci numeru – jest ważniejsza od tego, co teraz robisz.

Zatem możesz rozmawiać.

O co naprawdę chodzi?

Chodzi właśnie o ten powód, dla którego „uznajesz, że ta rozmowa – nawet z nieznanego Ci numer – jest ważniejsza od tego, co teraz robisz”.

Zatem, jeśli już wiesz, że klient może z Tobą rozmawiać (ponieważ odebrał telefon), musisz go przekonać, że było warto.

Nie zrobisz tego czytając skrypt, przedstawiając siebie i firmę monotonnym głosem oraz zadając sztuczne pytanie, które ma za pseudozadanie wciągnąć klienta w rozmowę.

Nie będzie zainteresowany. I nie będzie mógł (tzn. chciał) rozmawiać.

Jeśli jednak klienta zaintrygujesz, przyciągniesz jego uwagę, złamiesz schemat i odniesiesz się do korzyści, które może mieć z rozmowy (i potencjalnej współpracy) z Tobą, zwiększasz szansę, że zamiast „nie jestem zainteresowany” albo „nie mogę rozmawiać” usłyszysz „o co chodzi?”

W jaki sposób osiągnąć ten efekt?

To temat na osobny wpis, który opublikuję wkrótce.

Jeśli nie chcesz, aby Cię ominął, zapisz się na mój cotygodniowy, bezpłatny SkillsLetter, z którym w każdą sobotę rano będziesz otrzymywać to, co w danym tygodniu publikuję.

Dzięki temu nie ominie Cię inspiracja i rozwiązania, które możesz wykorzystać, aby sprzedawać lepiej, więcej i skuteczniej.

Wszystkiego, co dobre,

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie, które pomaga sprzedawać więcej. Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków obok. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i dobrych rozwiązań. Dziękuję 🙂