Jak sprawdzić, czy sprzedawca poradzi sobie z odmową klienta?

Jak sprawdzić, czy sprzedawca poradzi sobie z odmową klienta?

To pytanie trafiło do mnie w odpowiedzi na mój apel o zadanie mi pytań, które Was nurtują.

Jeśli jeszcze do mnie nie napisałeś, zrób to.

Jak sprawdzić, czy sprzedawca poradzi sobie z odmową klienta?

W pytaniu tym nie chodzi o to, JAK sprzedawca poradzi sobie z odmową klienta na poziomie zastosowanie tej, czy inne techniki, lecz o to, CZY jest odporny na sytuacje, w których klient go odrzuca.

Odmowa jest naturalną częścią procesu sprzedaży

Być może nawet więcej jest klientów, którzy od Ciebie nie kupią, niż tych, którzy to zrobią.

Pytanie, jak sobie (lub raczej, ze sobą) radzisz, gdy słyszysz „nie”.

A konkretne pytanie, które mi zadano brzmiało, jak, rekrutując sprzedawcę sprawdzić, czy sobie z tym poradzi.

Rozwiązanie, które rekomenduję jest następujące.

W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym sprzedawcą powiedz mu, że Twoim zdaniem nie nadaje się do tej pracy.

I zaobserwuj reakcję.

Czy odpuści i głowę spuści? Co oznaczać będzie, że słabo poradził sobie z Twoim odrzuceniem. I najprawdopodobniej tak samo słabo poradzi sobie z odrzuceniem przez klienta.

Czy też podejmie „walkę”, (sprzedażowo) dociekając powodów i być może kwestionując Twoją obiekcję w odniesieniu do przekonania o własnej wartości, którą może Ci zaoferować?

To drugie podejście oznacza, że także „w boju”, gdy napotka na opór ze strony klienta nie potraktuje go jako personalny atak, umniejszający jego wartości, lecz jako wyzwanie, które go jeszcze bardziej zmobilizuje do działania.

Wszystkiego, co dobre,

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie otwarte (8-9 stycznia, Warszawa) lub szkolenie zamknięte (dla Twojej firmy). Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków obok. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i dobrych rozwiązań. Dziękuję 🙂