Czy wiesz, że Twój szef jest Twoim klientem?

Twój szef kupuje Twoje usługi

Jeżeli sprzedajesz dla kogoś, jesteś usługodawcą.

Szerzej, jeżeli robisz cokolwiek dla kogokolwiek, jesteś usługodawcą.

Oznacza to, że – w kontekście zawodowym – ktoś (Twoja firma poprzez Twojego szefa) płaci Ci za Twoje usługi.

Im lepiej je dostarczasz, tym bardziej będzie zadowolony.

Im bardziej będzie zadowolony, tym intensywniej i dłużej będzie z Twoich usług korzytał.

I tym bardziej spokojny o swój byt (nie tylko) zawodowy będziesz.

A jeśli Twój szef jest Twoim klientem, dlaczego nie zastosować tu standardów sprzedaży?

Czy wiesz, czego Twój szef-klient oczekuje?

Niby sprawa jest jasna. Szefowie oczekują wyników, często wyrażonych w cyfrach.

Jednak sprawa się komplikuje, gdy okazuje się, że nawet przy dostarczaniu określonych wyników, szef nadal nie jest do końca zadowolony.

Może to być związane z tym, że – tak, jak klient – oprócz wyników (co), może także oczekiwać określonego sposób ich dostarczenia (jak).

Problem pojawia się, gdy dowiadujemy się o tych oczekiwaniach po fakcie. Kiedy szef-klient Cię ocenia.

Dlaczego nie dowiedzieć się tego „przed faktem”, to znaczy na początku pracy, roku, kwartału lub miesiąca?

Dlaczego nie zapytać się, czego nasze szef-klient oczekuje.

Co ma się wydarzyć, aby jego oczekiwania zostały spełnione?

Ba, przekroczone.

Mini coaching dla Ciebie

  1. Umów się ze swoim szefem na rozmowę.
  2. Zapytaj się, czego od Ciebie oczekuje. Zapytaj, czego – poza wynikami sprzedażowymi – od Ciebie oczekuje. Zapytaj się kiedy (w jakiej sytuacji, po spełnieniu czego) będzie zadowolony z Ciebie i Twojej pracy.
  3. Ustal, czego Ty możesz oczekiwać od niego, gdy spełnisz jego oczekiwania.

Jeżeli oczekiwania szefa będą w jakikolwiek sposób „przesadzone”, pamiętaj, że zawsze możesz negocjować.

Kiedy już wspólnie ustalicie, czego możecie od siebie oczekiwać, „wystarczy”, że zrealizujesz ustalenia, tzn. dostarczysz szefowi-klientowi oczekiwane przez niego korzyści.

Wtedy, jeśli zrealizujesz swoją część „umowy”, możesz oczekiwać, że szef-klient wywiąże się ze swojej.

Dla obustronnego zadowolenia 🙂

Wszystkiego, co dobre,

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie otwarte (8-9 stycznia, Warszawa) lub szkolenie zamknięte (dla Twojej firmy). Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków obok. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i dobrych rozwiązań. Dziękuję 🙂