Druga prosta rzecz, którą możesz zrobić, aby poprawić zadowolenie Twojego klienta

Druga prosta rzecz, którą możesz zrobić, aby poprawić zadowolenie Twojego klienta [Marcin Rzucidło / Rozwiązania Skutecznej Sprzedaży]

Druga?!?

W poprzednim wpisie odniosłem się do jednej prostej rzeczy, którą możesz zrobić, aby poprawić zadowolenie klienta.

Dzisiaj jako rozwinięcie i uzupełnienie tamtego „narzędzia”, napiszę Ci o drugim.

Efekt synergii ich wykorzystania może być piorunujący. W pozytywnym tego słowa znaczeniu.

A jeśli jeszcze pomyślisz, że inni sprzedawcy/konsultanci/doradcy ich nie wykorzystują, pomyśl, jak ogromną przewagę nad nimi możesz zbudować.

Uśmiechnij się 🙂

Od dawna wiadomo, że uśmiech pomaga wpłynąć na czyjeś (i własne) nastawienie.

Przecież, gdy się uśmiechasz lub śmiejesz, czujesz się lepiej.

Dr Mark Stibich podaje wręcz 10 powodów, dla których powinieneś się uśmiechać.

  1. Uśmiech podnosi Twoją atrakcyjność
  2. Uśmiech redukuje stres
  3. Uśmiech poprawia Ci humor
  4. Uśmiech jest zaraźliwy
  5. Uśmiech wzmacnia Twój system odpornościowy
  6. Uśmiech obniża ciśnienie krwi
  7. Uśmiech sprawia, że czujesz się lepiej
  8. Uśmiech odmładza Cię
  9. Uśmiech sugeruje, że odnosisz sukces
  10. Uśmiech pozwala Ci zachować pozytywne nastawienie

Wystarczy?

W ten sposób uśmiech jest narzędziem, które działa na Twoją korzyść.

A jak uśmiech może działać na korzyść Twojego klienta?

Uwaga! Uśmiech jest zaraźliwy

Być może widziałeś ten film.

Okazuje się, że gdy ktoś śmieje się w naszej obecności, bez względu na to, w jakim złym humorze sami jesteśmy, w końcu sami zaczniemy się śmiać.

Podobnie jest z uśmiechem. Choć jest to możliwe, ciężko jest nie odpowiedzieć uśmiechem na uśmiech. Nawet gdy odpowiedzą jest uśmiech „sztuczny”.

I tu zaczyna się magia.

Ponieważ nawet „sztuczny” uśmiech powoduje podobną reakcję biochemiczną w Twoim organizmie jak uśmiech prawdziwy. To oznacza, że nawet udając, że się uśmiechasz, w Twoim ciele (na poziomie enzymów i hormonów) zachodzą pozytywne zmiany.

Dzieje się tak, ponieważ tak jak nasze emocje wpływają na nasze zachowania, tak samo nasze zachowania mogą wpływać na emocje.

Odpowiednie gesty, zachowania i miny mogą sprowokować powiązane z nimi emocje.

Na przykład te związane z uśmiechem.

Tak Twoim, jak i klienta.

Co z tego wynika?

Uśmiechaj się jak najczęściej.

Do siebie, gdy wychodzisz do pracy i przed spotkaniem z klientem.

Do klienta, gdy się z nim spotykasz i gdy z nim rozmawiasz (także, gdy rozmawiasz z nim przez telefon).

Zobacz jak wiele pozytywnej energii takie podejście może wygenerować.

Pozytywnej energii, która przekłada się na dobre samopoczucie, sympatię i zaufanie.

Wartości, które w sprzedaży, negocjacjach i obsłudze klienta są tak ważne.

Wszystkiego dobrego, uśmiechniętego 🙂

– Marcin

Doskonała OBSŁUGA KLIENTA – szkolenie otwarte (Warszawa, 29-30 stycznia) lub szkolenie zamknięte (dla Twojej firmy). Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków obok. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i dobrych rozwiązań. Dziękuję 🙂