Jak rozmawiać z klientem, aby zostać zauważonym i zapamiętanym?

Jak rozmawiać z klientem, aby zostać zauważonym i zapamiętanym? [Marcin Rzucidło]

Oparte na faktach

Pomyślałem, że to dobry pomysł, aby od czasu do czasu dzielić się z Wami fragmentami prawdziwych rozmów z moimi klientami. Oczywiście żadne dane wrażliwe nie zostaną ujawnione.

Wierzę, że te kawałki rozmów mogą posłużyć jako inspiracja i pomysły na to, jak możesz postąpić inaczej (lepiej) w kontaktach z klientami – kimkolwiek Twoi klienci są. Przez to prawdopodobnie będziesz w stanie osiągnąć z nimi więcej.

Jak rozmawiać z klientem?

Oto niedawna historia.

Skontaktowała się ze mną agencja, która pracuje dla Orange (tak, ten telekom od pomarańczowego kwadratu :-)). Orange poprosił ich o zorganizowanie warsztatu sprzedażowego i byłem jednym z trenerów, który został poproszony o przygotowanie propozycji.

Po przesłaniu propozycji trzeba o sobie przypomnieć (zawsze!), zatem tak też zrobiłem.

Postanowiłem jednak trochę złamać oczekiwany schemat takiej rozmowy. Chciałem się odróżnić oraz głębiej zapaść w pamięć mojemu rozmówcy. Po to, aby, gdy będą myśleć o którymkolwiek z trenerów, chciałbym, aby najpierw pomyśleli o mnie.

I nawet jeśli tym razem nic nie wypali, następnym razem będą o mnie pamiętali i sami się ze mną skontaktują – co niejednokrotnie zostało potwierdzone moim własnym doświadczeniem.

Rozmowa wyglądała (czy raczej „słuchała”?) mniej więcej tak:

  • Dzień Dobry. Dzwonię w sprawie … Czy Orange zmienił już światło dla projektu z pomarańczowego na zielone?
  • (śmiech) Nie. Niestety klient anulował cały projekt.
  • Czy chce mi Pani powiedzieć, że światło nie tylko nie zostało zmienione z pomarańczowego na zielone, ale zmieniło się na czerwone?
  • (więcej śmiechu) Tak. Niestety tak jest.
  • Rozumiem. Zatem…

Dobra sprzedaż to łamanie schematów

Jeżeli zmienisz coś w sposobie w jaki mówisz (i piszesz) do swoich klientów, oni zmienią sposób w jaki o Tobie myślą. A to z kolei prowadzi do zmiany sposobu ich działania. Często na Twoją korzyść.

Wszystkiego, co dobre 🙂

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie, które pomaga sprzedawać więcej. Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków poniżej. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i rozwiązań. Dziękuję 🙂