Jak zrobić dobre ostatnie(!) wrażenie?

Jak zrobić dobre ostatnie wrażenie? [Marcin Rzucidło]

Masz tylko jedną szansę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Masz jednak wiele szans, aby pozostawić po sobie dobre ostatnie wrażenie!

Technicznie

Po pierwsze, ludzie mają tendencję do tego, aby, mimo wszystko, lepiej pamiętać to, co było na końcu, niż to, co było na początku.

Po drugie, pierwsze wrażenie to rzekomo pierwsze 8 sekund kontaktu. Ostatnie wrażenie? Masz tyle czasu, ile chcesz, możesz i potrafisz wykorzystać.

Merytorycznie

Chodzi o to, aby ostatnie wrażenie, które zostawisz było takie, że zmieniłeś coś w osobie, z którą masz kontakt lub dla tej osoby na lepsze.

W sensie emocjonalnym (poczuła się lepiej) czy mentalnym (dowiedziała się od Ciebie czegoś dobrego). Lub też w jakimkolwiek innym pozytywnym sensie.

Operacyjnie

Nie skupiaj się nadmiernie na tym, aby zrobić świetne pierwsze wrażenie. To często wychodzi sztucznie i jest mocno skupione na Tobie.

Skup się na tym, aby zrobić świetne ostatnie wrażenie. Masz szansę być autentyczny (co generalnie robi lepsze wrażenie) i skupia się na Twoim rozmówcy. Przez co jest bardziej pozytywne i mocniejsze.

***

Piszę o tym w kontekście sprzedaży, lecz wnioski są jak najbardziej do zastosowania poza sprzedażą – i w ogóle poza pracą.

Zamień tylko słowo „klient” na słowo opisujące osobę, na której określone wrażenie chcesz wywrzeć.

Obejrzyj teraz to wideo, w którym dowiesz się, że pierwsze wrażenie jest ważne, lecz nawet ważniejsze jest to, co następuje później. Dowiesz się też, w jaki sposób możesz tym zjawiskiem zarządzić.

Wszystkiego, co dobre 🙂

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie, które pomaga sprzedawać więcej. Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków poniżej. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i rozwiązań. Dziękuję 🙂