Sprzedażowy wehikuł czasu: Jak umiejętność podróżowania w czasie pomoże Ci sprzedawać więcej?

Czy chciałbyś potrafić podróżować w czasie?

Zapewne tak.

Teoretycznie nie jest to możliwe, lecz…

Okazuje się, że oprócz wielu dobrodziejstw, które sprzedaż może Ci ofiarować (a w zasadzie sam je sobie – sprzedając – ofiarujesz), sprzedaż jest także miejscem [sic], w którym możesz, czy nawet powinieneś podróżować w czasie.

Oto jak…

Teraźniejszość

Wiele mówi się o obecności (presence) i uważności (mindfulness).

To stan, gdy jesteś tu i teraz. Świadomie skupiasz się wszystkimi zmysłami na tym, co Cię otacza. I świadomie reagujesz na te bodźce, wpływając na swoje otoczenie.

I gdy jesteś tu i teraz z klientem, ta obecność i uważność ma ogromne znaczenie.

Wtedy klient zauważy i doceni to, że poświęcasz uwagę w 100% właśnie jemu. Zwiększysz swoje szanse na zbudowanie relacji i zaufania. A to prosta (choć niełatwa) droga do sprzedaży.

Przyszłość

Wizja przyszłości to kluczowy element postępu.

Cele, które sobie stawiasz wyznaczają to, gdzie możesz się znaleźć. Jeśli masz jasną wizję tego, co chcesz osiągnąć i mocno tego pragniesz, znajdziesz sposób, aby tam się znaleźć.

Dlatego, jako sprzedawca, powinieneś regularnie wybierać się w przyszłość. W dalszą przyszłość tego, kim jesteś, co robisz i co masz, jako rezultat Twojej sprzedaży.

Oraz w trochę bliższą przyszłość kolejnego kontaktu z klientem. Co się tam dzieje? Jak to wygląda? Co robisz? Co mówisz? Jak reaguje klient? Jak możesz najlepiej osiągnąć zakładane cele?

Jeśli to przewidzisz i to zaplanujesz, sprawniej to osiągniesz.

Przeszłość

Przeszłość to fantastyczny zbiór tego, co Ci się udało (i jak to osiągnąłeś) oraz tego, co Ci nie wyszło (i jak do tego doszło).

Regularne, choć niedługie, wycieczki w przeszłość to odpowiedzi na pytania, które stawiasz sobie dzisiaj i postawisz sobie jutro.

Co więcej, Twoja przeszłość to nie jedyny kierunek, w którym możesz się wybierać. Przeszłość innych to także wspaniała kopalnia wiedzy i doświadczeń.

Analizuj to, co się wydarzyło. Powielaj to, co działa. Unikaj tego, co zawodzi.

Dzięki temu Twoja teraźniejszość i Twoja przyszłość będą lepsze.

Wszystkiego, co dobre,

– Marcin

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY – szkolenie otwarte (8-9 stycznia, Warszawa) lub szkolenie zamknięte (dla Twojej firmy). Sprawdź

PS. Jeśli spodobał Ci się ten wpis, podziel się nim używając przycisków obok. W ten sposób przysłużysz się komuś, kto może potrzebować inspiracji i dobrych rozwiązań. Dziękuję 🙂