Skuteczne techniki sprzedaży

Skuteczne techniki SPRZEDAŻY

Jak sprzedawać więcej, efektywniej i skuteczniej?

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji sprzedażowych zgodnie z modelem: Postawa, Zachowania, Umiejętności
  • Podniesienie efektywności (proces) oraz skuteczności (rezultaty) sprzedaży uczestników szkolenia
  • Zbudowanie proaktywnej postawy, zaangażowania i motywacji uczestników szkolenia związanych z prowadzeniem sprzedaży oraz dalszym rozwojem jako sprzedawcy
  • Przekazanie i przyswojenie przez uczestników wiedzy, narzędzi i rozwiązań prowadzących do zwiększenia poziomu sprzedaży
  • Wypracowanie konkretnych, dopasowanych do specyfiki pracy uczestników rozwiązań sprzedażowych, gotowych do natychmiastowego zastosowania
  • Przećwiczenie poznawanych narzędzi, tak, aby uczestnicy mogli je sprawnie i swobodnie używać w swojej pracy
  • Odpowiedź na wszelkiego rodzaju pytania, kwestie i problemy, z którymi uczestnicy szkolenia spotykają się w swojej pracy sprzedażowej

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Umiejętność prowadzenia sprzedaży, nie tylko maksymalizującej pojedyncze transakcje, lecz także zapewniającej długoterminową i obopólnie korzystną współpracę z klientem
  • Zrozumienie często złożonych mechanizmów podejmowania decyzji przez klientów oraz umiejętność wykorzystania tej wiedzy w działaniach sprzedażowych
  • Umiejętność sprawnego radzenia sobie w różnorodnych (trudnych) sytuacjach sprzedażowych poprzez przyswojenie i przećwiczenie wachlarza sprawdzonych i skutecznych narzędzi i rozwiązań
  • Poznanie własnego profilu kompetencji sprzedażowych oraz umiejętność planowania i konsekwentnego realizowania działań rozwojowych
  • Znaczący wzrost potencjału realizacji celów sprzedażowych, poprzez zwiększenie efektywności i skuteczności zarządzania sobą oraz prowadzenia procesu komunikacji i współpracy z klientami

Metodologia szkolenia:

„Skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać więcej, efektywniej i skuteczniej” to interaktywny warsztat, który:

  • buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym warsztacie, jak również do pro aktywnego stosowania poznanych narzędzi – uczestnicy mówią: „chcę”
  • w praktyczny sposób przekazuje narzędzia związane z prowadzeniem efektywnego i skutecznego procesu sprzedaży – uczestnicy mówią: „potrafię”
  • przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności sprzedażowej – uczestnicy mówią: „robię”

Metody aktywnego uczenia stosowane w trakcie szkolenia:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Gry interaktywne
  • Symulacje realnych sytuacji sprzedażowych
  • Praca z telefonem i kamerą
  • Dyskusje moderowane
  • Studia przypadku
  • Przykłady dobrych praktyk

Program szkolenia:

Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie kontaktu z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności prowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie charakteru branży, klientów, produktów i usług uczestników szkolenia.

  1. Postawa, zachowania i umiejętności skutecznego sprzedawcy

  • Mechanizmy psychologii i cyklu sukcesu (wewnętrzna gra psychologiczna sprzedawcy)
  • Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – zarządzanie własnym „stanem” sprzedawcy
  • Metody budowania i utrzymywania ciągłej pro aktywnej postawy i (auto)motywacji
  • Rola samodyscypliny w osiąganiu sukcesów sprzedażowych
  1. Kluczowe elementy efektywności działań sprzedażowych

  • Efektywna organizacja pracy z klientami – zarządzanie sobą, czasem i priorytetami
  • Metody efektywnego mierzenia skuteczności prowadzonych działań sprzedażowych (wskaźniki KPI, scorecard, konwersja, planowanie, monitoring)
  • Zrozumienie sposobu działania klienta oraz procesów decyzyjnych po jego stronie
  • Zrozumienie w jaki sposób firma i klienci zarabiają pieniądze
  1. Proces i techniki sprzedaży: nawiązywanie kontaktu i budowanie relacji z klientem

  • Zarządzanie relacją z klientem jako efektywnym narzędziem sprzedażowym
  • „Rapport” – dobra relacja biznesowa z klientem budująca jego zaufanie i chęć współpracy
  • Dostrojona autoprezentacja – świetne (pierwsze) wrażenie, budowanie wiarygodności oraz odróżnienie się od konkurencji
  • Znaczenie i wykorzystywanie zasad skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kontakcie z klientem (bezpośrednim, mailowym i telefonicznym)
  1. Proces i techniki sprzedaży: efektywne rozpoznawanie (i kreowanie) potrzeb i oczekiwań klienta

  • Zrozumienie co, dlaczego i jak klienci kupują
  • Zrozumienie sposobu działania klienta oraz procesów decyzyjnych po stronie klienta
  • Nastawienie na klienta w komunikacji sprzedażowej
  • Sztuka i nauka zadawania odpowiednich pytań sprzedażowych
  • Kreowanie i intensyfikacja potrzeb klienta
  1. Proces i techniki sprzedaży: skuteczne prezentowanie oferty

  • Jak sprawnie przygotować i przedstawić ofertę klientowi?
  • Budowanie wartości dla klienta: efektywne łączenie potrzeb klienta z cechami produktu/usługi oraz wynikającymi z nimi korzyściami
  • Sprawdzone modele prezentacyjne: reguła trzech elementów, model ABC, potrzeba-cecha-korzyść i inne
  • Przekonujące używanie języka korzyści oraz języka strat
  • Rozwiązania cross- i up-sellingowe
  • Kluczowe elementy sztuki prezentacji sprzedażowej
  1. Proces i techniki sprzedaży: zarządzanie obiekcjami i zastrzeżeniami klienta

  • Sposoby eliminowania zastrzeżeń klienta zanim się pojawią
  • Obrona ceny poprzez budowanie i argumentowanie wartości oferty
  • Odnoszenie się do porównań z konkurencją
  • Sprawdzony model pro-sprzedażowego odnoszenia się do zastrzeżeń klienta
  • Asertywność i zarządzanie stresem w kontakcie z klientem
  1. Proces i techniki sprzedaży: wywieranie wpływu na klienta

  • Nastawienie na uzyskanie decyzji/deklaracji klienta
  • Pięć kluczowych kroków skutecznego wywierania wpływu na klienta
  • Skuteczne techniki perswazji w sprzedaży
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacją i naciskami ze strony klienta 
  1. Proces i techniki sprzedaży: skuteczne zamykanie sprzedaży / prowadzenie klienta do decyzji

  • Przełamywanie strachu przed odmową klienta
  • Sprawdzone metody „próbnego zamykania” sprzedaży
  • Sposoby identyfikacji sygnałów chęci zakupu
  • 24 techniki zamykania sprzedaży według Briana Tracy – kiedy ich używać i kiedy ich unikać

Czas trwania szkolenia: 2 dni


Szkolenie z Marcinem przerosło moje oczekiwania. Nie pamiętam kiedy byłam tak zaangażowana w zajęcia od początku do samego końca. Zaraźliwie pozytywne podejście do sprzedaży plus znakomity przekaz. Całość to wspaniałe doświadczenie i solidna porcja wiedzy. Polecam kolegom i koleżankom pracującym w sprzedaży i nie tylko! – Maria

Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje. – Paweł

Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam! – Olaf


Co zapewniam:

  • Przede wszystkim, wysoki poziom merytoryczny szkolenia
  • Szczegółową analizę kompetencji, potrzeb i oczekiwań poszczególnych uczestników pod kątem maksymalizacji efektywności realizacji celów szkolenia
  • Komplet materiałów szkoleniowych (skrypt szkoleniowy, materiały dodatkowe)
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Trzymiesięczne konsultacje, w ramach której uczestnicy mogą się ze mną kontaktować telefonicznie lub mailowo w celu omówienia i analizy tematów objętych warsztatem.

Szkolenia prowadzę na terenie całej Polski. Także w języku angielskim.


Jeśli masz jakiekolwiek pytania, napisz do mnie. Odpowiem w ciągu 24 godzin.

…lub zadzwoń (606 356 999). Jeżeli nie odbiorę od razu, oddzwonię w pierwszej możliwej chwili.


Sprawdź także inne szkolenia, które prowadzę: